Digitalizare procese

Odată cu evoluția tehnologiilor de software, hardware, comunicare și automatizare, evoluția fireasca a proceselor de business a fost spre utilizarea tuturor acestor componente noi, moderne pentru a obține:

  • reducerea de costuri
  • câștiguri de timpi în producție
  • eficientizarea procesului de distribuție
  • lucrul cu echipe mai mici de oameni

Toate acestea duc spre un preț de vânzare mai scăzut, atractiv pentru consumatorul final.

România este o piață competitivă pe toate industriile, fiecare companie încearcă să-și crească profitabilitatea și să urce cât mai sus în topul firmelor din industria respectivă, puține firme încearcă să iasă pe piața externă, globală.

Infrastructura IT a fiecărei companii in secolul XXI joacă un rol extrem de important și trebuie să permită extinderea companiei în timp având următoarele caracteristici obligatorii: flexibilitate, scalabilitate, robustețe, ușurința operării, compatibilitate, administrare centralizată, disponibilitatea soluțiilor necesare, implementare și adaptare rapidă.

Ce legătură există între procese interne și infrastructura IT? Astăzi orice proces dintr-o companie se desfășoară folosind într-o măsură mai mare sau mai mică un sistem IT. Procesele evoluează constant, se modifică, se schimbă, astfel ele impun modificarea sistemelor suport, adaptarea lor la schimbarea proceselor. Un exemplu actual este transformarea Restaurantelor fizice în Unități de catering. Tot procesul se schimbă, comenzile online/telefon și livrare la domiciliu implică: website sau pagină social media, sistem telesales, preluare comandă online, posibilitate de plată online, emitere de factură sau bon fiscal automatizat sau POS mobil, transmiterea comenziilor către curier.

Companiile au o parte din procese automatizate dar sunt multe alte procese care nu sunt automatizate, se folosește încă pixul și hârtia. 

Apar procese noi în cadrul organizației. Păstrând exemplul de mai sus probabil un patron de Restaurant se descurcă să gestioneze 10,20 de comenzi online cu sistemele pe care le are acum dar dacă vorbim de 50, 100 de comenzi lucrurile devin mai complicate.

Reiese destul de clar necesitatea unei strategii de digitalizare holistică care să cuprindă atât ceea ce există deja implementat, ce urmează, modul de lucru al angajaților și rezultatele dorite. Platformele care permit automatizarea tuturor proceselor, pe diferite departamente fac parte din familia BPM (Business Process Management) și permit integrarea cu aplicațiile deja existente in Infrastructura IT a companiei (ERP, CRM, WMS sau altele).   

Urmărește-ne