Digitalizarea în sectorul privat

Un exemplu de digitalizare ridicată îl poate reprezenta o bancă pornind de la banalele ATM-uri (care necesită software și schimb de date) până la aprobarea electronică a unei cereri de credit în mai puțin de 1 oră.

Conform Boston Consulting Group – BCG (www.bcg.com) – Digitalizarea (transformarea digitală) este transformarea (metamorfoza) prin care companiile vor utiliza tehnologia pentru a genera valoare în business-ul intern pentru angajați, companie, parteneri cât și pentru clienți, în toate aspectele comerciale, operaționale și fluxurile decizionale. 

Principalele componente pentru digitalizare pot fi:

  • Software
  • E-Mail
  • Solutii de videoconferinta
  • Website-uri
  • Baze de date
  • Schimburi de date (API-uri)
  • Hardware (calculatoare, servere, datacenter)
  • Roboti (RPA)
  • Conexiuni internet
  • IoT

Să luăm cel mai banal exemplu de digitalizare într-o companie:

Emiterea unei facturi în format electronic, fie ca folosim Excel, soluții gratuite, programe de facturare on premise (locale) sau cloud (pe internet) și ajungând la sisteme complexe ERP precum SAP, Oracle ERP sau Microsoft Dynamics toate pot fi folosite cel puțin pentru emiterea facturii electronice.

Important de reținut este faptul că digitalizarea înseamnă utilizarea unor sisteme interconectate de către oamenii din companii – unii vor introduce informații, alții vor extrage. Procesele de aprobare pot fi la un click, plata salariilor poate fi automatizată prin interconectarea aplicației de HR cu o bancă, sau automatizate de genul banalului out-of-office e-mail, sau sortarea automată a produselor pe o bandă de producție/procesare de către un robot.

Oricât de diferite ar fi aceste operațiuni toate trec prin sisteme care utilizează date ( sub orice formă), procese (funcții), algoritmi (decizii – mai mult sau mai puțin avansate), acțiuni (umană sau automată). Digitalizarea poate funcționa atât pentru sisteme fizic, virtuale cât și fizic-virtual dacă sunt luate în calcul toate etapele și componentele principale.

Digitalizarea este un plan și un proces complex care se poate întinde pe o perioadă îndelungată și care are implicații în toată compania - intern, cât și în relațiile externe.

Rolul managementului este acela de a stabili obiectivele și de a implementa și urmării măsuri pentru atingerea obiectivelor prin comunicare internă (cu angajații) și externă (clienți / furnizori / autorități / terți).

Articol preluat de pe www.unitvision.ro

Horia Nes

Numele meu este Horia Neș sunt pasionat de digitalizare,  citesc constant despre proiecte noi si ofer consultanță pe partea de vânzari de solutii software.

0 Commentarii

Lasă un comentariu

Urmărește-ne