Cum putem avea rezultate de acasă?

Mediul de lucru digital în perioada pandemiei Coronavirus

Dacă vorbim despre modul de lucru digital acum în perioada pandemiei Coronavirus vedem cel mai bine cum e să lucrezi de acasă și cât de necesar este să poți comunica rapid, ușor si eficient cu echipa ta, cu clienții, partenerii și furnizorii tăi.

Comunicarea în interiorul firmelor

Majoritatea angajaților care lucrează de acasă comunică cu echipa prin intermediul aplicațiilor moderne de chat si video online. Probabil deja ați citit despre creșterea accelerată Zoom și Teams, două sisteme care functionează foarte bine. Zoom era deja poziționat ca și un sistem accesibil tuturor cu posibilitatea de a avea meeting-uri online, video, chat, 1 la 1 fara restricții de timp. In cazul comunicării între mai mulți utilizatori există o limitare de 40 de minute, după care se întrerupe conexiunea, dar se poate relua folosind același link. În cazul Teams aplicația celor de la Microsoft care va înlocui cu timpul Skype și Skype for Business, ea a fost poziționată ca și o aplicație Enterprise accesibilă doar companiilor, dar după declanșsarea pandemiei COVID-19 cei de la Microsoft au oferit posibilitatea de a fi folosită gratuit. Noi folosim cele două sisteme pentru ședințele săptămânale cu colegii, discuții punctuale pentru anumite Proiecte sau Demo-uri scurte în care poți vizualiza ecranul colegului cu care comunici. Alte aplicații folosite la nivel de România sunt: Google Meet, Slak, WhatsApp, Messenger.

Modul de comunicare e puțin mai dificil pentru că știm ca 70% din modul în care comunicăm ține de limbajul corpului pe care nu-l mai percepem la fel de bine din spatele unui ecran, de multe ori unii colegi adoptând să nu folosească imaginea video. Pe lângă faptul că se pot genera anumite neînțelegeri sau conflicte minore, rezultatele ședințelor și al întâlnirilor cu colegii sunt bune. Recomandăm o comunicare decentă, asertivă și adresarea de întrebări suplimentare dacă anumite lucruri nu le înțelegeți. De asemenea transmiterea sau notarea unei minute după fiecare ședință este benefică. Problemele mai dificile sau feedback-ul personal pot fi abordate 1 la 1 ca deobicei și într-un mediu online.

Comunicarea în exteriorul firmei 

O parte importantă a timpului pe care o petrece un angajat este în relația cu Furnizorii sau Clienții. Pe lângă clasicele email-uri si telefoane schimbate cu acești parteneri, întâlnirile s-au mutat online. Ceea ce ne-a învățat perioada acesta este că trebuie să ne organizăm agenda de întalniri cât mai atent, din timp pentru a ne asigura că putem să obținem timpul Clientului sau Furnizorului nostru, înainte puteai stabili o întâlnire prin telefon si face o vizită la sediul lor, erai primit la sediu, acum trebuie să transmiți o propunere, un meeting online cu link de aplicație, să te asiguri că atât tu cât și partenerul tău are capacitatea de a putea interacționa online cu tine din punct de vedere tehnic. Trebuie să fim mai atenți și organizați dar câștigăm timpul și banii pierduți înainte pe drumuri lungi, diurne și cazări. Am început să comunicăm destul de mult prin WhatsApp cu partenerii, folosim majoritatea aplicațiilor folosite în comunicarea internă dar ne putem adapta ușor la sistemele folosite de parteneri. Recomand adapatarea la ceea ce dorește partenerul, toate aplicațiile au devenit mai ușor de instalat și folosit, nu amânați întâlnirile din cauză că nu cunoașteți un anumit tip de aplicație. Există tutoriale pentru orice tip de soluție și în plus este o perioadă în care trebuie să învățați modul de lucru digital, să vă adaptați, să ieșiți din zona de comfort.

Evenimente online

S-au înmulțit extrem de mult numărul de webinarii și întalniri online. Majoritatea conferințelor s-au virtualizat adoptând un concept mai scurt. Cluburile de networking și-au mutat activitatea în online dar în același timp pot participa membri din mai multe orașe. Recomandarea noastră este să faceți o selecție cât mai atentă a subiectelor și evenimentelor online la care participați, să vă înscrieți și chiar dacă nu puteți participa de multe ori organizatorii oferă ulterior o înregistrare a conferinței respective. Un aspect benefic multe din aceste evenimente online au devenit mai accesibile cu mult ca și cost (bilet, cheltuieli adiționale cu deplasările și cazările respective) unele dintre ele sunt gratuite.

În concluzie consider că am fost forțați oarecum să folosim mult mai intens aplicațiile de comunicare online dar această forțare vine la pachet cu o serie de beneficii și provocări care ne vor schimba modul de a comunica intern, extern și de cum vom participa la evenimente în viitor. Cred că vom fi mult mai bine organizați în ceea ce privește timpul nostru de lucru, vom putea interacționa cu persoane de la distanțe mai mari, online mult mai ușor, vom învăța online mai mult decât înainte de la experți pe care probabil în mod clasic poate nu ne-am fi permis să-i cunoaștem sau să-i întâlnim. 

Horia Nes

Numele meu este Horia Neș sunt pasionat de digitalizare,  citesc constant despre proiecte noi si ofer consultanță pe partea de vânzari de solutii software.

0 Commentarii

Lasă un comentariu

Urmărește-ne