Digital Romania oferă soluții software pentru pasionații de digitalizare.

Se lansează aplicația Ospătar la Distanță

Restaurantele pot colabora cu ospătari la distanță pentru a acoperi deficitul de personal
Se lansează aplicația Ospătar la Distanță

Remote Butler, firmă de IT din Cluj-Napoca, anunță lansarea aplicației Ospătar la Distanță în această vară. Este prima aplicație de acest gen din România și din lume și permite plasarea comenzilor prin intermediul ospătarilor care lucrează de la distanță. Aplicația va fi introdusă inițial în trei restaurante din Cluj-Napoca, care se confruntă cu lipsa de ospătari vorbitori de limbi străine, urmând ca ulterior să fie introdusă și în restaurante din București și marile orașe.

Cluj-Napoca este orașul în care lucrătorii din HoReCa au cele mai mari salarii din țară, însă chiar și în acest context, patronii restaurantelor nu găsesc candidați suficienți sau personalul calificat de care au nevoie. Prin această aplicație, clienții restaurantelor comunică cu ospătarii prin apeluri video și  plasează comenzile, indiferent de locul în care se află ospătarii. Un ospătar la distanță preia comanda prin intermediul unui apel video, o transmite către bucătărie și bar, iar ospătarii din restaurante doar vor aduce comenzile la mesele clienților. Timpul de lucru al ospătarilor din restaurante se reduce la jumătate, reușind să facă față cu brio fluxului mare de comenzi din sezonul cald.

,,Ospătar la Distanță este o reală oportunitate pentru industria HoReCa și permite proprietarilor de restaurante să devină mai competitivi, având acces la personal calificat. Un restaurant din Cluj poate să lucreze cu ospătari din Timișoara, iar ospătarii să fie mulțumiți cu veniturile obținute. Până acum, un ospătar care avea localitatea de domiciliu în mediul rural, dacă dorea să lucreze la un restaurant de top din țară, trebuia să migreze din mediul rural în mediul urban, unde din veniturile obținute trebuia să suporte și plata chiriei. Ospătar la Distanță elimină această nevoie de migrare din mediul rural în mediul urban, dar oferă ospătarilor șansa să câștige și să evolueze profesional. La rândul lor, managerii și proprietarii de restaurante vor putea lucra cu personal calificat și motivat și nu vor mai fi obligați să recruteze în permanență ospătari care vor pleca din acel restaurant doar după o lună de lucru" - declară Horațiu Negrea, CEO Remote Butler.

Pe timpul sezonului cald, domeniul HoReCa este domeniul cu cele mai multe locuri de muncă rămase neocupate. Proprietarii de restaurante sunt obligați să facă diferite artificii pentru a rezolva această criză. Patronii care lucrează cu ospătari din rețeaua Ospătar la Distanță vor ,,apela" la serviciile unui ospătar remote de fiecare dată când situația o cere, în schimbul unui procent din valoarea totală a notei de plată. Un alt avantaj al restaurantelor care vor adopta noua tehnologie este dat de faptul că vor reduce timpul de așteptare al oaspeților din restaurante. Pe timp de vară, un client așteaptă în medie între 15-40 de minute, de la momentul în care clientul se așează la masă, până ce un ospătar se eliberează și vine să le preia comanda, pentru a o transmite către bucătărie și bar. Ospătar la Distanță elimină tot acest timp de așteptare, deoarece la un click distanță de client se va afla un ospătar ce va prelua comanda și va oferi și consiliere clienților și un serviciu personalizat. Gradul de mulțumire al oaspeților din restaurante crește, dar crește și fluxul de oaspeți din restaurante, deoarece mesele se vor elibera mai rapid.

Din veniturile ospătarilor nu va dispărea bacșișul.

Chiar dacă pentru procesarea unei comenzi, un restaurant lucrează cu doi ospătari, bacșișul nu va dispărea, ci va fi împărțit între ospătarul care va lucra de la distanță și cel care va aduce comanda la masa clientului. "Suntem conștienți că bacșișul este o parte importantă a veniturilor tuturor ospătarilor și nu o vom elimina din schema lor de plată, dar el va fi împărțit între doi ospătari, deoarece și efortul se împarte la doi" declară Ciprian Costea, fondatorul aplicației.

,,Ne lovim mereu de problema lipsei de personal, chiar dacă suntem dispuși să oferim salarii bune ospătarilor cu care lucrăm. Investim timp, atât în procesul de recrutare, cât și în cel de formare, iar după o lună sau două, ospătarii angajați pleacă, iar noi suntem nevoiți să o luăm de la capăt. Această problemă nu este doar în sezonul cald, dar în această perioadă din an, ea se accentuează. Tocmai de aceea, multe restaurante din Cluj-Napoca și din țară au fost nevoite să lucreze cu personal din Asia. Nu putem să închidem terasele, mai ales pe timp de vară, deoarece mare parte dintre venituri sunt înregistrate vara. Am văzut în Ospătar la Distanță o soluție bună. Ne oferă stabilitate și putem mereu să ne bazăm pe ospătarii de care avem nevoie, iar dacă în restaurantul nostru vine un oaspete străin, putem să îi preluăm comanda dialogând cu el în limba lui maternă. Mi se pare wow că pot face asta. Toți cei din industrie știu cât de greu este să găsești personal calificat, vorbitor de limbi străine" - declară Nicoleta Costea, managera Gorgeous Villa & Restaurant din Cluj-Napoca care va lucra cu ospătari la distanță din această vară.

65 persoane au citit acest articol.

Horia Nes

Numele meu este Horia Neș sunt pasionat de digitalizare,  citesc constant despre proiecte noi si ofer consultanță pe partea de vânzari de solutii software.

0 Commentarii

Lasă un comentariu

Urmărește-ne

Digital Romania - Solutii software pentru pasionatii de digitalizare