Cum să deții controlul total asupra contractelor și plăților FIDIC, specifice construcțiilor de mare amploare?

În urmă cu 15 ani nu existau reglementări clare cu privire la managementul contractelor din domeniul construcțiilor de complexe rezidențiale sau instituții, iar perioada de agreare contractuală consuma resurse valoroase.

Managementul contractelor și al plăților în domeniul construcțiilor

Acum pot fi utilizate în proiecte de construcții de mare anvergură contractele FIDIC, elaborate de Federația Internațională a Inginerilor Consultanți, organizație fondată în anul 1915 de trei state europene (Belgia, Franța și Elveția).

Sistemul FIDIC include și managementul plăților, care în construcții este foarte complex, cu riscul să apară numeroase erori, mai ales dacă evidențele sunt pe Excel sau verificându-se facturile plătite, și fără utilizarea unui sistem digital. Deseori contractul este unul foarte stufos și ajunge și la 120–140 de pagini.

 

Optimizarea managementului FIDIC cu sistemul JobRouter

Modificarea anumitor condiții este posibilă fiind permise extinderea sau micșorarea contractului, pentru care se întocmesc acte adiționale. Pe o factură intervin numeroase erori, numai dacă ne gândim la faptul că în România pot fi pe o singură factură 4–5 cursuri valutare fiindcă avansul trebuie să rămână la cursul de la momentul încheierii contractului, însă pe parcurs serviciile agreate trebuie să fie adaptate la noul curs valutar. Apare și dificultatea de monitorizare a valabilității facturilor din cauza posibilelor dispute între părțile contractante ce determină întârzieri majore în încheierea și respectarea contractului agreat.

Din experiența Job Router, 60% din dificultatea care intervine gestionării contractelor FIDIC revine managementului contractelor și plăților. Crearea unui flux digital aduce vizibilitate asupra proiectului de creare a unei clădiri noi sau de renovare, iar contractele se transmit automat către cost controller sau project manager. Dacă semnarea unui contract pe hârtie durează până la 3 luni, în JobRouter are loc în aproximativ 1–2 săptămâni.

În sistemul JobRouter, noul responsabil adaugă factura pentru plată, moment în care vede tot istoricul și sistemul nu permite înregistrarea plății dacă există o anumită restricție despre care este anunțat printr-o notificare. De exemplu, o notificare poate informa că una dintre scrisorile de garanție a expirat.

JobRouter răspunde nevoii de a avea o aplicație cu vizibilitate foarte bună, iar implementarea are loc într-un timp rezonabil! În doar câteva zile implementăm un proces digital! Este sistemul care guvernează contractul, cu sau fără intermediar, direct între cel care prestează și constructor!

Mai multe detalii despre aceste soluții Job Router aici: http://bit.ly/3p2oMiB

 

Horia Nes

Numele meu este Horia Neș sunt pasionat de digitalizare,  citesc constant despre proiecte noi si ofer consultanță pe partea de vânzari de solutii software.

0 Commentarii

Lasă un comentariu

Urmărește-ne